Bookworm

Recenzie: Carve the Mark/ Pecetea mortii – Veronica Roth

_mg_8697CARVE THE MARK – VERONICA ROTH

A major new science fiction fantasy series from the internationally bestselling author of the “Divergent” books. On a planet where violence and vengeance rule, everyone develops a unique power to shape their future. While most benefit from their ‘currentgifts,’ Akos and Cyra do not – instead they are left vulnerable to others’ control. They come from warring countries, and when thrown together they must decide to help one another survive, or to destroy each other. Accessible and with a sparky romance at its heart, this is sure to appeal to a wide range of readers, male and female.

 

_mg_8698În Pecetea morții, Veronica Roth înfățișează cu măiestrie puterea prieteniei și a dragostei într-o galaxie plină de haruri neprevăzute.

Pe o planetă stăpânită de violență și răzbunare, într-o galaxie unde unii sunt favorizați de soartă, toată lumea posedă un har, o putere unică menită să dea formă viitorului. În vreme ce majoritatea are de câștigat de pe urma acestui har, unii nu au aceeași soartă, abilitățile lor făcându-i vulnerabili în fața controlului celorlalți. Își vor putea aceștia recăpăta darurile, soarta și viețile? Vor fi ei capabili să întoarcă balanța de putere în această lume?

“Roth prezintă o lume detaliat construită, plină de intrigă politică și aventură, adesea brutală,însă pătrunsă de o emoționantă poveste de dragoste. Fanii lui Roth vor aștepta cu entuziasm urmarea.” -Booklist

Rating: 5/5 – Goodreads

5

Așa, acum să trec la recenzia mea. După cum vedeți, pe Goodreads i-am acordat 5 steluțe, pentru că mi-a plăcut enorm!! Mi-a luat ceva să o citesc, asta pentru că eu am primit varianta în engleza, de la cei de la Books-Express și am ținut morțiș să o citesc în paralel cu cea în română, pentru că are o groază de termeni, pe care nu știam cum să-i traduc și nici nu îi găseam pe net.

Dar mi-a făcut mare plăcere să o citesc în ambele variante și vreau să mulțumesc muult celor de la Books-Express dar și celor de la Leda Edge pentru aceste cărți!

Am să încerc să fac această recenzie fără să dau spoilere 😀 Se întâmplă atâtea lucruri în această carte, nici nu știu de unde să încep…

O poveste Fantasy genială! Toată acțiunea se desfășoară într-o lume nouă, o lume cu totul și cu totul diferită de a noastră. Este o poveste care se învârte în jurul unor planete din sistemul solar, cu o “energie” numită energie-flux, care plutește în jurul lor. Această energie-flux este ceva vizibil, ceva care îi afectează și pe oameni, atunci când ajungeau la vârsta potrivită, ei dezvoltau câte un har, o putere supranaturală.

→ Unii spre exemplu aveau harul de a vedea viitorul, ei erau numiți oracole. Aceștia vedeau viitorul și destinul oamenilor (dar atenție, nu toți aveau câte un destin… dar bineînțeles personajele noastre principale, Akos și Cyra aveau).

_mg_8696

Povestea noastră se învârte în jurul celor două personaje, Akos și Cyra. Două personaje care locuiesc pe aceeași planetă → Thuve. Cei doi fac parte din lumi total diferite, două popoare de pe planeta Thuve, care sunt în dușmănie.

Personajele noastre principale sunt atât de bine scrise! Ambele personaje sunt puse în tot felul de situații dificile, sunt forțați să facă lucruri pe care ei nu vor să le facă, ambii încearcă să scape într-un fel sau altul de propriile destine.

Cyra se luptă pe parcursul acestei cărți cu probleme interioare care o macină, în special vina! Și încearcă din răsputeri să scape de familia ei. Pe când Akos, se luptă cu problemele exterioare, este prizonierul familiei Cyrei și încearcă din răsputeri să scape; se luptă pentru a se reîntâlni cu familia lui.

Veronica a reușit să contureze perfect personajele, efectiv poți relaționa cu ele, sunt atât de reale, au calități dar și defecte.. ah și relația care se dezvoltă între cei doi… ah!!! Genial!

Este o carte Fantasy destul de profundă, puțin mai matură față de Divergent (și aici trebuie să aveți în vedere că mi-a plăcut la nebunie Divergent). Toate sentimentele lui Akos și ale Cyrei îți dau puțin de gândit; dar chiar și așa este o carte care a reușit să mă țină în suspans, are acțiune destulă, în special spre final.

Puținele scene semi-romantice (bine.. romantic este mult spus) m-au făcut să mă topesc și să simt fluturași în stomac, de parcă eram eu acolo, în locul lor.. mă rog, în locul Cyrei :))).

Cartea se termină exact pe gustul meu, a avut un final bun, care te lasă cu niște întrebări, special să te facă să vrei să vezi ce se întâmplă mai departe. În concluzie mi-a plăcut super mult și o recomand cu tot dragul. Este o carte foarte bună!

Cam atât pentru astăzi. Voi ați citit această carte? 😀

Anita.

 

3 thoughts on “Recenzie: Carve the Mark/ Pecetea mortii – Veronica Roth

  1. Am primit-o ieri cadou fiindcă mă tot holbam la ea de fiecare dată când intram în Cărtureşti :)) Iar holbatul apărea fiindcă am tot văzut că o recomanzi. M-am uitat pe goodreads şi am văzut că mulţi oameni sunt dezamăgiţi, dar mă bucur că ţie ţi-a plăcut. Îmi plac gusturile tale în materie de cărţi şi mereu găsesc pe blogul/vlogul tău ceva ce abia aştept să citesc :3

    Like

Leave a Reply

